آروین آروین ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 26 روز سن داره

از لحظه ای که آمدی ...

هووووووووووووووووووولا من دیده کوتولو نیتتم من دیده بزلد سدم

1392/12/19 15:10
2,045 بازدید
اشتراک گذاری

آزادی  بعد از 2 سال و 4 ماه و 13 روز  از پوشک 

هوراهوراهورا

 بای بای  پوووووووووووووووووووووووشت ( پوشک )بای بایبای بای

بلو که لفتی 

 

 

 

 

  سلام عشقم سلام جوجو کوچولوی نازم 

   خدا رو شکر  بالاخره یکی از بزرررررررررررگترین  پروژه هایی که قرار بود  قبل از سال جدید  انجام بدم  هم تموم شد 

   یه چند وقتی بود به فکر پوشک گیرونت  بودم ولی هر بار یه مسئله ای پیش می یومد و اینکار به تعویق میفتاد هم باید حسابی در موردش تحقیق می کردم و  هم یه وقتی پیدا می کردم که خونه باشم و با حوصله تمام و در آرامش  کامل شروع کنم . برات یه چند تا برچسب از چیزایی که دوست داشتی مثه باب اسفنجی و پو و ماشین  و 3تا شورت آموزشی و یه لگن و چند تا کتاب مرتبط که از مدتها قبل برات  می خوندم  و آماده کردم   و دم دست گذاشتم وپروژه استارت خورد انگار خودت مصمم تر از من بودی عزیز مامان تشویق

 

 طی یک اقدام ضربتی  خودت شروع به گرفتن پوشکت کردی

 داشتم اتاقتو مرتب می کردم  که یهو اومدی پیشم بلند  بلند   گفتی من از پوشت خشته شدم   بزور یه طرف چسبشو باز کردی

 مامان بیا جیش دالم   منو میگی  اینقدر ذوقییییدم  که خدا می دونه با خودم گفتم واااااااااااااااااااااااای چه عالی الهیییییییییی مامانی فدات شم    بدو بریم عزیییییییییییزم 

  و نشستی تو لگنت و جیش کردیبغل

   من هم بلند می گفتممممممممم هووورا آفرین آروین آفرین آروین 

   تو دیگه بزرگ شدی  تو دیگه کوچولو نیستیییییییییییییماچ

     مامانی هم شستمت و با دستمال خشکت کردم و گفتم  هوراااااا جایزه داری بریم بهت جایزه بدم و  بهت برچسب   دادم تا به دیوار بچسبونی کلی ذوقیدییییییییییی عزیییییییییییییزم 

 و گفتم اگه برچسبات به 10  تا برسه جایزه  بزرگ داری بغل

 هنوز چند ثانیه هم نگذشته بود  دوباره

مامانی جییشششششششششش دالم

 و بدو سمت دستشویی

    وقتی کارت تموم شد می گی مامانی   دشمال بده  

 و پایکوبان و دست دست زنان جایژه بده جایژه بده  جایژم کداست ؟

  خلاصه  ...

مامان : آروین جون جیش داری ؟

 - نه .

 می گم مطمئنی ؟

- مطمحنم

-آله آله بلیم  مامان بیا جیش دالم  فولی خیلی کالم بغل

   خلاصه  دوباااااااااااااااره سمت ...

 روز اول فکر کنم نصف روز رو تو تویلت گذروندیم  نیشخند

  . هر وقت می خواستم پوشکت کنم می گفتی : پوشک مال نی نی هاس  ماله سامیه من  دیده بزلگ شدم جز چند بار اونهم چون حسابی سرگرم بازی بودی  جایی رو آبپاشی  نکردی 

  خلاصه دیگه شب هم نمیشد پوشکت کرد

البته  همون موقع که پوشکت هم می کردم شب تا صبح جات خشک خشک بود  ولی برای اطمینان زیرت نایلکس می گذارم 

و اینطور شد که این پروژه  هم بی دردسر پایان یافت 

  اصلا تصورشم نمی کردم   که اینطوری  بهمین راحتی پوشک و کنار بگذاری 

 خیلی سوپرایزمون کردی عسلیه خوردنییییییییییی من 

  این مرحله  هم گذشت و فندق کوچولوی ما یه قدم دیگه به  سوی استقلال پیش رفت یعنی اینکه

هستیه من

،آروین من   بزرگ  شدیاااااااااااااا   بغل 

  

 اینهم  مطالب آموزنده   برای  امر خطیر پوشک گیرون 

۱. به کودکتان فرصت دهید: برای آنکه کودک توالت‌رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. وقتی هنوز مغز کامل نیست، کودک بدون اختیار ادرار می‌کند یعنی مثانه یا روده‌ها به محض پرشدن، خالی می‌شوند. تقریبا در تمام کودکان از ۲۸ ماهگی به بعد، مغز تکامل پیدا می‌کند و می‌توانند ادرارشان را کنترل کنند.

 

 ۲. از فصل تابستان استفاده کنید: فصل تابستان، بهترین زمان برای گرفتن کودک از پوشک است. کودک را تشویق کنید اگر ادرار یا مدفوع دارد، بگوید. چند ساعت در روز او را باز بگذارید.

 

۳. به او آموزش دهید: برای کودکتان یک صندلی توالت کوچک بخرید و به او یاد دهید که هر زمان احساس نیاز کرد، روی آن بنشیند. می‌توانید این صندلی را در حمام، دستشویی یا اتاق خود کودک قرار دهید.

 

۴.مثل بزرگ‌ترها با او رفتار کنید: اگر فرزندتان به تکامل مغزی رسیده اما هنوز توالت رفتن را نیاموخته، او را همراه با خواهر یا برادرزاده‌هایتان به مسافرت ببرید. بودن در کنار کودکان بزرگ‌تر و دیدن آنها باعث می‌شود کودک شما نیز از رفتارهای آنها تقلید کند. فقط مراقب باشید رقابت ایجاد نشود یا اگر فرزندتان اختیار خود را از دست داد، مسخره‌اش نکنید.

 

۵.اجازه ندهید بیش از ۱۰دقیقه روی صندلی بنشیند: اگر از کودکتان خواستید روی صندلی توالت بنشیند، اما ۱۰دقیقه گذشت و او کاری نکرد، مجبورش نکنید تا همچنان روی صندلی بماند. صندلی توالت او را جمع کنید و ساعتی بعد دوباره از او بخواهید این کار را انجام دهد.

 

۶.به او اطمینان دهید: برخی کودکان از مدفوع یا ادرارکردن می‌ترسند چون هنوز نمی‌دانند بدن آنها مواد مضر را دفع می‌کند و فکر می‌کنند قسمتی از بدنشان را از دست می‌دهند. ماجرا را برای آنها توضیح دهید تا ترسشان از بین برود.

 

۷.لباس‌های راحت تن او کنید: وقتی توالت رفتن را به کودک آموزش می‌دهید لباس‌های راحت تن او کنید تا بتواند بلافاصله آنها را دربیاورد. فاصله زمانی بین حس کودک برای توالت رفتن و انجام این کار گاهی بسیار کوتاه است. در تابستان فقط یک شورتک پای او کنید تا بلافاصله بتواند آن را دربیاورد.

 

۸.تشویقش کنید: برای آموختن پاکیزگی باید کودک را تشویق کرد. تشویق‌های زبانی مثل «تو بزرگ‌شده‌ای» «مایه افتخار هستی» در کنار تشویق‌های عملی! مثلا هر بار که کودکتان ادرار یا مدفوعش را کنترل کرد، به او امتیاز بدهید و بعد از هر ۱۰-۵ امتیاز برایش هدیه بخرید.

 

۹.پوشک‌های شورتی بخرید: در طول زمانی که قرار است پاکیزگی را به فرزندتان آموزش دهید، از پوشک‌های شورتی استفاده کنید تا هم مطمئن باشید همه‌جا را کثیف نمی‌کند هم بتواند در صورت تمایل فورا آن را درآورد.

 

۱۰.سرزنش نکنید: شاید کودک برای چند روز اختیار مدفوع و ادرارش را به دست بیاورد اما بعد از آن دوباره نتواند خود را کنترل کند. در این صورت او را سرزنش نکنید و فقط مرتب توالت‌رفتن را به او یادآور شوید.

 

۱۱.ترس‌هایش را از بین ببرید: اگر کودکتان از ریختن آب بعد از اجابت‌مزاج می‌ترسد، به او آموزش دهید آب برای شستن و پاک‌کردن است و وقتی روی توالت نشسته آسیبی به او نخواهد زد.

 

۱۲.عصرها او را کنترل کنید: کودکان در ۳ سالگی تقریبا کنترل ادرار و مدفوع را می‌آموزند اما باز هم کنترل این مساله طی شب کار آسانی نیست و بیشتر کودکان یا آنقدر هوشیار نیستند که خود را کنترل کنند یا توانایی برخاستن از خواب را ندارند. شب‌ها کودکتان را پوشک کنید و برای چند ماه عصرها که او را می‌خوابانید، مراقب کنترل ادرارش باشید. اگر لباس‌های او هنگام بیدارشدن خشک بودند، یعنی شب‌ها هم می?شود خیالتان راحت باشد.

 

بفرما عزیزم اینهم جایزه هات   

  رفتن به پارک 

 

 

مهمونی خونه مامان فاطی 

الهی من قربووووووووووووووون پسر خوانندم بشم  بغل

 

 

آماده برای ماشین سواری با دایی علی جووووووووووووووووووووون مهربووووووووون بغل

 

یکم رقص و نیی نای نانای بغل

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (30)

الهه مامان مبین
19 اسفند 92 17:42
از پوشک گرفتنش مبارک باشه نسیم جون . قربونش برم ... میدونم کار خیلی سختی بود ولی خوش به حالتون که پشت سر گذاشتید . قربون آروین خوشگلم بشم من . من و مبینم خیلی خیلی دوستون داریم .....
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
قربووووووووووووووووووووووووووون دوست جون ماهم و پسر ناز و دوست داشتنیه خوووووووووووووووووووودم
❤ملکه بنیتا❤
19 اسفند 92 20:47
سلام به شما دوست خوبم دوست داري لوگو و صفحه ورودي و بالابر وبلاگ و قالب وبلاگ و تقويم رو براي سال نـــو با عکس ني ني تون سفارش بدي ؟ همه و همه با عکس ني ني نازتون ! اگه نی نی گلتون عکس آتلیه ای نداره براتون عکس ساده ای که تو خونه ازش میگیرید رو تبدیل به آتلیه ای میکنم .... اگه شما هم دوست داري براي سال نو کلي چيزاي قشنگ و قشنگ با عکس کوچولوي دلبندتون داشته باشي حتما بيا پيشم سال نو تحولي نو براي ني ني نازتون همراه با دردونــــه منتظر حضور گرمت هستم تخفيف ويژه نوروزي قيمت ها زير 10 هزار تومن www.testersite.mihanblog.com
مامان نیلو
19 اسفند 92 22:30
آفرین آروین جوووون خوشگلم چه قدر ماهه این پسملی که خودش از پوشک خسته شده دست مامان گلی درد نکنه که برای پسری یه عالمه جایزه قشنگ خریده
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنووووووووووووووووون خاله عزیزو مهربونم یه عاااااااااااااالمه بوس برا شما که نازنینید
الهه مامان مبین
20 اسفند 92 0:36
ای وای نسیم جون اینقدر منتظر پست جدید آروین بودم که هنوز تموم نشده نظر گذاشتم خیلی دوست دارم عزیز دلم . خیلی خیلی خوشحالم که این پروژه سنگین رو پشت سر گذاشتی . از مامانهایی که همه چیزشون سر وقته ( چه برای فرزند و چه برای زندگیشون ) خیلی خوشم میاد .دوست دوست داشتنی من
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنوووووووووووووووووووووووون عزیزم مرسیییییییییییییییییی از اینهمه لطف و محبتت خیلی خوشحالم دوست جونایی چون شما د ارم پسر ماااااااااااااااهمو از طرفم ببوس صمیمانه براتون آرزوی بهترینارو دارم
آیدا
20 اسفند 92 10:28
آفرین به آروین جون فهمیده و تبریک به مامان گل وخوش سلیقش. امیدورام که آروین کوچولو تمام مراحل زندگیش را به این راحتی و با موفقیت و دلگرمی شما سپری کند.بوووووسسس
الهه مامان ابوالفضل
20 اسفند 92 12:17
سلام . چه خوب راحت شدیدمبارک من هنوز شروع نکردم
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
نگران نباش تا چشم به هم بزنی تمومش کردی
مامان آسیه
20 اسفند 92 13:07
آفرین به تو پسر باهوش که اینقدر زود همه چی رو درک میکنی آفرین دیگه بزرگ شدی کی گفته که شما نی نی هستی
مامان ساجده
20 اسفند 92 17:15
مبارك باشه آروين جونم ديگه براي خودت مردي شديا ماماني شما هم خسته نباشي دوستم ببخشيد چند وقته من دير به دير بهتون سر ميزنم چون واقعا ماه گذشته و اللخصوص اين ماه حسابي مشغول بودم انشاالله سال جديد بيشتر بتونم بهتونم سر بزنم براي آروين جون دوست داشتني خودم
مامان محمدحسین
20 اسفند 92 22:12
مبارکت باشه عزیز دلم...
مامان بردیا
21 اسفند 92 7:58
مبارک باشه گل پسر...یه آقای حسابی شدی دیگه به امید موفقیتهای بیشتر
مامان جون محمدامین
21 اسفند 92 17:57
تبریک میگم خانومی .از پوشک گرفتن خیلی سخته من که آمادگیشو ندارم .شاید بعد ماه رمضان منم اقدام کردم.یه آفرین و یه بوس به گل پسر که همه ی تلاش خودشو کرد و موفق شد..خوشحال میشیم از وبلاگ ما هم دیدن کنید .ما با اجازه شما رو لینک کردیم
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممننننننننننننون عزیزم مرسی از لطفت ایشاله شما هم به راحتی این پروژه رو تموم می کنید با کمال میل و با افتخار ماهم بهتون پیوستیم پسر گلمو ببوسید
محبوبه مامان الینا
22 اسفند 92 8:18
مبارکه خوشگل خاله یه مرحله دیگه از استقلالت رو هم پشت سر گذاشتی عزیزم فداش شم خودش گفته از پوشک خسته شدم بوووووس بوووووس برای آروین نانازی
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنوووووووووووووووون خاله جون مهربووووووووووووووونم
مامان آروین-مریم
22 اسفند 92 8:48
نیم نگاهت را به تمامی دنیا نخواهم فروخت ، حتی اگر ذره ای به یادم نباشی . با آرزوی سالی خوش و خرم برای شما دوست عزیزم ..........
مامان مبینا
22 اسفند 92 18:19
ماشاللله به اروین ناز می دونستی خیلی فهمیده و باهوشی من تونستم اپ کنم به ما هم سر بزنید
مامان آرینا
24 اسفند 92 10:29
آفرین عزیزدلم
مامان ایلیا
24 اسفند 92 11:34
به به چه عالی پس آروین جون خیال مامان جونش را راحت کرد هورا دیگه راحت شدین عزیزم کاشکی منم بتونم این پروژه سخت رو پشت سر بگذارم ولی دیگه راحت شدین دیگه آروین جون نشون داد که مرد شده ایشالله همه مراحل زندگی رو با موفقیت پشت سر بگذاره
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنووووووووووووووون عزیزم همینطوره خیلی راحت شدیم مطمئن باش اصلا کار سختی نیست به نظرم این کارو خیلی بزرگ جلوه دادن من هم همیشه خیلی هراس داشتم چیزی که مهمه اینه که نباید بزور و اجبار اینکارو شروع کرد اول مقدمه چینی بعد باید منتظر رفلکس خود ش باشی موفق باشی عزیییییییییییییزم و ممنون از دعای قشنگت یه عاااااااااااااااااااااالمه بوووووووووس
شراره مامان پارسا
25 اسفند 92 2:02
عزیزم چه ناز پسری خدا رو شکر جشن گودبای پوشک مبارک آروین جون دیگه آقا شده هورررررررررا
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنوووووووووووووووون خاله جون مااااااااهم
مامان مونس
26 اسفند 92 1:03
آرزو دارم نوروزی که پیش رو داری, آغاز روزایی باشد که آرزو داری….
♥مامان متین جون♥
26 اسفند 92 15:33
مبارکه اقاشدن سال نو هم مبارک
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنووووووووووووون خاله جونم همچنین برشما
mamane mani
26 اسفند 92 17:15
آروین جونم دیگه مردی شدی برا خودت عزیـــــــــزم چقدر خوب که خودت اعلام آمادگی کردی ملوسکم مامانی خسته نباشید مطالبی هم که گذاشتی آموزنده بود راستش کلی نگرانم برای از پوشک گرفتن مانی جیزه هاتم مبارکت باشه خاله جونم
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنوووووووووووووووون خاله جون مهربوووووووووونم عزیزم اصلا نگران نباش فقط کافیه یک کم صبور تر باشی و آرامش خودتو حفظ کنی به این فکر کن که هیچ بچه ای با پوشک دانشگاه نرفته
مریم
27 اسفند 92 13:06
مثل ماهی زنده مثل سبزه زیبا مثل سمنو شیرین مثل سنبل خوشبو مثل سیب خوش رنگ و مثل سکه با ارزش باشی سال نو مبارک
مامان آروین-مریم
27 اسفند 92 15:03
آتش روشن کردم و عهد کردم تا خاموش شدنش دعایت کنم میدانم به آنچه میخواهی میرسی ، چرا که من هر بار یک هیزم اضافه میکنم ! چهارشنبه سوریت مبارک
سمانه مامان پارسا جون
27 اسفند 92 19:43
بهار هم که نباشد من به مهربانیتان از شکوفه لبریزم … عیدتان پیشاپیش مبارک
الهه مامان مبین
28 اسفند 92 0:43
چند روز ديگه بهار مياد و همه‌چيز رو تازه مي‌کنه،.. سال رو ، ماه رو روزها رو ، هوا رو ، طبيعت رو ، ولي فقط يک چيز کهنه ميشه که به همه اون تاز‌گي مي‌ارزه ، اونم دوستيمونه ...... اميدوارم عيد با شکوفه هايش، بهار با گلهايش و سال نو با اميدهايش بر تو دوست عزیزم مبارک باشد .
رومینا
28 اسفند 92 8:50
فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید جم بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد
خاله الهام
28 اسفند 92 15:36
این عید پر از عطر دل انگیز خـــداست سرشار ترین آینه ی خــــاطره هاست نوروز خوشت همیشه رنگین با عـشق آراسـته با دلی که همراه خـــــداست پيشاپيش عيدتون مبارك باشه عزيزم سال خوبي داشته باشيد آروين نازمو هم ببوسيد
مامان محمدحسین
28 اسفند 92 23:48
پروردگارا در این روزهای پایانی سال به خواب عزیزانم ارامش به بیداریشان اسایش،به زندگیشان عافیت،به عشقشان ثبات،به مهرشان وفا به عمرشان عزت،به رزقشان برکت،و به وجودشان صحت عطا بفرما آمین پيشاپيش سال نو مبارك
الهه مامان مبین
13 اردیبهشت 93 14:07
راستی نسیم جون اگه ممکنه یه کم از این شورتهای پوشکی و کتابهای آموزشی که گفتین برام توضیح میدین . ممنون میشم برام تو نظراتم بنویسی ...
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
حتما عزیزیم بروی چشم
مامان آرسام
21 اردیبهشت 93 1:45
مبارکه وای چه خوانندگی بهش می یاد بخورمش
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنوووووووووووون خاله جون ماااااااااهم
مامان امیر کسرا
22 اردیبهشت 93 18:28
کوچولوی نابغه شیرین می دونستم که این مرحله رو هم به خوبی پشت سر میگذاری آفرین به اروین جون وآفرین به مامان با حوصلش
بابا و مامان آروین کوچولو
پاسخ
ممنووووووووووووووووون خاله جون ماااااااااااااااااهم مرسییییییییییی از لطفتون ببخشید شما مامان امیر کسرا جونی که تو هلندن؟