آروین آروین ، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 27 روز سن داره

از لحظه ای که آمدی ...

طعم شیرین با تو بودن

1392/2/12 18:44
2,007 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

   قبل از سال نو  ، با هم  رفتیم آتلیه که یه چند تا عکس خوشمل ازت بگیریم . چند دقیقه باید منتظر می موندیم  چون یه نی نی دیگه اومده بود عکس بگیره . وقتی در باز شد ،  تا مامانش ما رودید یه نگاه پر معنا بهمون انداخت  .  یهو گفتش  وااااااااااای خدای من این آروینه . من که حسابی متعجب شدم و داشتم تند و تیز فکر می کردم که من ایشونو کجادیدم یهویی  نی نی رو بغل باباییش دیدم  و گفتم وااااای شما هم مامان بهرادید .   خانم عکاس گفت شما همو میشناسید؟ گفتم بلههههههههه بهراد جون از دوستهای نی نی وبلاگیه آروینه . این  اتفاق  برام خیلی خیلی خیلی  جالب و شیرین بود . راسته که  میگن دنیا مثه دهکده می مونه 

 

  آروین جان  ماه مامان   

         18 ماهگیت مبارک 

 

 

 انشالله 120 ساله شی  گل خوشبوی من

 چند روز پیش داشتم کمدت رو مرتب می کردم  ریسه ها و توپ های رنگی رو  از نایلونش در آوردی و یه ریز  و بی مکس  یه چیزهاایی   می گفتی  اولش متوجه نشدم که چی میگی   یهو دیدم داری می گی تپلوود تپلوود  تپلوود  تپلود مووووووباهک .

 اگه بدونی چقدر  ذوق کردم سفت بغلت کردم بوسیدمت  وای چه کیفی داره تن گوشتالوتو فشار دادن و چلوندن .

 تصمیم گرفتم  با کمک جنابعالی  برات یه کیک تولد درست کنم .  ناقلای مامانی ، یه  کوشولو خرابکاری هم کردی و اون این بود که یه تخم مرغ و تو دستت له کردی،  اولش ترسیدی و بعد  شیطونکم کلی خندیدی  . کیک های مامانی قیافه ش جالب نمیشه ولی  خوب مزه ش بدک نیست . بعدش لباس سنتی که آرش جون برات عیدی آورده بود تنت کردم.

شکموی مامانی تا پایانه یه چند تا عکس نصف کیک و خوردی .

دیدیم مردم  یه ناخونک به کیک می زنند نه اینکه مثل شما ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   آروین عاشق هبیییییچ ببسی

   habich  babasi 

       

پیشرفتهای نفسم  :

 پسر ناز و خوشگل مامانی این روزها خیلی چیزها یاد گرفتی .  

 

*** اول اینکه تمام کارتهای بن بن بن که چند ماهه پیش  فارسیش  رو میگفتی الان تمام کارتها رو به انگلیسی میگی  علاوه بر اون حروف الفبای انگلیسیو  تا جی ( J )  بلد شدی  البته با کمک مامانی تا آخرش،  دست و پا شکسته همراهی می کنی عاشق دبلیو گفتنتم

 چنان با شدت و هیجان و انرژی می گی دابایوووووووووو

 

 جالب اینجاست هر جا حروف  انگلیسی رو می بینی  شروع می کنی  به خوندن  شعر  a b c d  

 یه بار بغلت کردم تا بهت آب بدم   وقتی برچسب انرژی روی یخچال رو دیدی بلند بلند گفتی ای -بی -شی- دی

یا وقتی رو لباس خودت یا ما حروف انگلیسی باشه شعرتو می خونی 

 

***  حروف ,A,B,C,D ,R,W, رو هم شکلشو یاد  گرفتی  عزیزکم

 

 *** قبلا تا 6 بلد بودی بشماری حالا از روی نوشته می تونی بخونی

 

***  کلمات آروین – بابا – علی – آب - مامان  رو می تونی بخونی

 

 خاله مژده هم وقتی دید پیشرفت عسلمون  فوق العاده ست با مامانش  زحمت کشیدند و  یک سری کارتهای (با ما) رو برات خریدند . دست گل مامانیش درد نکنه . 

 مثل طوطی به قول خودت  (طی طو  )  هرچی بهت بگن تکرار می کنی .

 به بابا عیسی .... ایدا   ایدا    IDA(  بهت می گم بابا عیسی ، نه عیسای خالی  ولی به خرجت نمی ره  و می گی :  اییییییداااااااااا بیا )

  

     به آرش می گی آآآآآآآآآآش

 به سروش       ............... سوووووووش

 

مامان فاطی -------- مامان تی گاهی وقتها می گی مامان پاتی 

 

خاله تبسم .........خاااااااااااااله تبدددددددددددددم ( سریع خودمونی میشی و میگی تبی ) تبسم لغت سختیه ولی نه برای توی ناقلا 

 

تو تعطیلات که خاله تبسم جون  اینا  پیشمون بودند با تبلتش برات بازی می گذاشت الان هر بار تلفنی با خاله جون صحبت می کنی میگی تبییییییییی  بازی ( یعنی برام بازی بگذار ) خاله هم که عاشق تبی گفتنته میگه جاااااااااااانه تبی وتو خودتو لوس می کنی و مرتب می گی خااااااااااااله تبییییییییی  خالللللللللللله ، تببببببببی 

تازه خاله جون گفت عکس تو قاب کردن و به دیوار  خونشون زدن و هر بار که از کنارش رد می شن  کلی قربون صدقه ات می رن و نازت میدن  چشمک

حسابی دلبری می کنییا  جیگرمامانیقلبلبخندماچ

دایی ایمان ...........ایییما

دایی علی ............. علی 

 دایی سعید ............... سحید 

 چند روز پیش خونه مامان معصومه اینا بودیم از خواب پاشدی بلند گفتی معصووووووووم معصوووم  که همه خندیدن و حسابی بوسیدنت

 

تازه به بابا سعید هم گفتی سحید سحید  

عمه ........... عمه

عمو..........عمو 

 

ازت بپرسم اسمت چیه ؟ میگی  آآآآآآآآآآآآبیییییییییین

 چند سالته ............... ا شال  نیم E SHALNIM

 چند تا دست داری  ؟ دووووووو

 چند تا دماغ داری ؟ ایک

 اسم بابا چیه ؟ لیییدا ( رضا )  

 اسم مامانی چیه؟ ننیییییم ( نسیم )

 مامان و دوست داری ؟ بلیییییییی

 چند تا ؟ هسا تا ( هزار تا )

 مامان چند تا تو رو دوست داره ؟ دوووونا ( یه دنیا ) 

  

 عکس ستاره رو می بینی ؟  میگی  سیییتاده     SITADE

 ستاره کجاست ؟ آددون    ADEDOON

 ماه کجاست ؟ آددون

 آروین کجاست ؟ دستتو می یاری می زنی به قلب مامانی می گی تو گلپ مامانی

 

 عاشق مادر گفتنتم . همچین با ناز و ملتمسانه می گی مااااااااااااااااددر

 آروین عشق کیه ؟ بابا

 بابا عاشق کیه ؟ آبیییییییییییییییین

 توی دو چشمون بابا کی جاشه ؟ دستتو میذاری رو سینت می گی من

 خوشگل کیه ؟من

 عسل کیه ؟ من من

 مامان کیو از هم بیشتر دوست داره ؟ آبین

 

*** تمام قاره هارو از رو  نقشه  بلدی  میگم این جا کجاست ؟ آسایا 

 

اینجا کجا ست ؟ آمیکا

 آلوووووووپا

 استالایا

 آفیکا

 انونوسی ها   ONONOSI HA 

 

 زمین چه شکلیه .......گد GED

 مثل چی ؟ اگ    EGG

 مثل اگ ؟ نه توپ

 هر صدایی  میشنوی می گی ؟ شی ؟ شی بودن؟

 گوشهات مثل بابایی تیزن .

 بهت می گم آروین جووووووون ؟ می گی دووووون 

*** هروقت دستت سیب  میدم  ازت بپرسم 

 نیوتون چی گفت ؟ شیب ات تاد  OT TAD( بعد سیب تو پرت می کنی )

 

***  با آهنگ بعضی شعر ها جوابمو می گی

 مثلا اگه  با سوت آهنگ عمو زنجیر بافو بزنم  جاش برسه می گی بعععععععععععععله و ...

 یا آهنگ سمنو  آی سمنو هم همینطور 

 رنگین کمون چند رنگه ؟ هپت

 خرس کجا زندگی می کن ؟ جامبل ( جنگل ) JUNGLE

 گاو کجاست ؟ مززهه( مزرعه ) MAZZAHE

 ماهی ؟دیا  DAYYA

آروین ؟ اووووووووووووونه ( خوووونه )

 مامان کجاست ؟ داداشا ( دانشگاه )

 شکم......... شیبا 

استخون............. اککونو    OK KONO

 

 استخون خوردنی نیست  ....... اکونو اودنی نیت  

پرتقال .......... پوددال   POODADAL

 بیسکوییت ........ بیسی یو  bisiiiiiu

 حموم............عموم      AMOOM 

 غذا............. عدا         ADA

 ساعت............سا حت     SAHAT

 شکلات ..........خوددال     KHOODADAL 

 شیر ...... شیل

 شامپو ..........شانو

 صابون...........شاپون

 بستنی .................ببسی  BABASI 

کنترل ............کن ننل  KON NO NOL

 تلویزیون............تیبیزون   TIBITHOON

 خرس پاندا ........ارث آندا  ERTH ANDA

 تمساح.......تمداح

 قورباغه ......... گوووووووباده    GOOOOOOOO BADE

 بارون ............بائون

 توت فرنگی ....... تووووو پهی   TOOO PAHI 

 کیک ...... ایک   

 بیرون..........بیلون

 اردک...........اودت 

 کارتون..... کادووون 

حسنی ....... حدنی 

سیب زمینی ...... سیب بلی SIB BALI 

  تلفن.........تپلو      TEPELO

 کتاب .......کیباااااااااااب اوایل  می گفتی  تاااااااااب

 خودکار ...........خودااااا     KHOOODA 

 گوجه .......... گوووووده    GODE

 خیار ...........کیییییییییار   KIIIIYAR

 بادنجون........ باد دو             BADEH DOO

 

عاشق بادمجون ،  گوجه ، زیتون ، خیار شور ،  پرتقال ، موز ، توت فرنگی ، بستنی ، میگو  و  گوششششششت

 دختر .......گختل      GOKHTAL

 پسر ............پیسل

 عسل .......عشل

 پسته............پته

 اسب .........اپس

  مسواک .......مسپاک

 خمیر دندون ..........خمیل دن نو

 گاو .........گاب

آینه ...........آئییییییینه

 دست ......دشت

 بوس..........بوش

 ابرو.........اب بو

 دماغ ........... مماخ

 فیل ..........فیل

 

لیوان ........... لیبا

بشقاب ........ بوشااااااب

قاشق......گاشووووووگ

 چنگال...........چندال

 چاقو....... چاگو

 اقلیدس.......اق نونوس

 قستنطنیه ..........قس ددودنیییییییییییییییییه  قس رو خوب میگی باقیشو هر بار یه چیزی با خنده می گی جالب اینه که سیلابها رو تو گفتن درست  ادا می کنی  

 بادکنک............... بالوووووون 

لپ تاپ ........لد داب 

 توپ ......... توب

 بازم می خوای .......... باژ

 ممنون..........مننون

کامیون ...........کامانا

 مرسی...........میس

 موتور .........موتو

هواپیما..........هباپانا

 آره ...........آررررره

 تخم مرغ............ تم مغ

 مرغ...................موووخ

 گوشت .........گوووووت

شعرهایی که بلدی : 

 

یه توپ دارم ............ال الی

 سرخو و سفیدو....... آبییییییی

 می زنم زمین .............ابا میله

 نمی دونم تا ...............دوجا  ( شونه هاتو میدی بالا  ، سرتو تکون میدی که  مثلا نمی دونی )

 من این توپو ............نه

  مشقامو ............اوب

 بابام بهم .............عییییییییدیییییییییییییی

 یه توپ ...................ال الییییییییییییییی

 

*** شبها که ما می خوابیم ، خروس نگو یه ساعت  ، حسنی نگو بلا بگو ،  مامان بیا جیش دارم ، حسنی ما یه بره داشت ،نی نی داینا و صبح که از خواب پا میشم  و دنیای تاتی  رو همینجور تستی ، خلاصه و مفید می گی .

 

 *** گاهی وقتها می یای پیشم میگی دنو می گم چی می گی تونا می گم چی می گی لدا  می گم چی ؟ می گی اهوپ یعنی اگه هزار بار هم بگم چی یک کدوم از حرفهایی که می گی مثل قبلیش نیست و اصلا تکرار نداره

میگم منو گیر آوردی ؟ هر هر می خندی  و فرار می کنی قهقهه

***جدیدا هم وقتی پیشت نشستم خم میشی پامو می بوسیماچ بغلت می کنم  میگم چی کار میکنی مامانی به زور سرتو خم می کنی تا دستمو ببوسی . عاشقتم عزیز و مهربونم . 

***هر شب برات چند تا کتاب می خونم با اولین خمیازهخمیازه کتاب و از دستم می کشی و پرت می کنی تندی می گی به به  به به دشت تپلی بوش

( هر وقت داری به به می خوری دستاتو می یاری تا ببوسم ) 

موندم چه جوری از شیر بگیرمت ؟  مطمئنم پروژه ی سختی رو با هم خواهیم داشت .متفکرناراحت

   

 چند روز پیش که داشتم از دانشگاه  بر میگشتم اینهارو برات خریدم

از چرتکهه خیلی خوشت اومد .  قربونه پسر دانا و خوش خلقم 

 

     ا

 

قربون کتاب خوندنت بشم  ملووووووووسکم 

 

 

 پسرم عاشق پیتزاست .  وقتی می گی پیتا ،پیتا ، پیتا مجبورم زودی برات درستش کنم ، چون می دونم که چقده دوست داری خوشمزه

چقدر هم خوشمزه شده بود. جای همتون خالی

البته پیتزاهایی که دایی ایمان درست می کنه یه چیز دیگست 

 

ازت پرسیدم ماهی کجاست ؟  گفتی تو  دی یا  (DAY YA ) ( دریا  ) بعد یه نیگا به ماهی کردی و گفتی تو شینی  ( سینی ) 

خیلی خودمو کنترل کردم  نخورمت ولی خوب تا دلم می خواست  ماچت کردم و چلوندمت . ..

 

 

 

چشمشو در آوردیییییییییییییییی !!...

چ

 


آروینم

 " تو همانی که میخواستم ،  تو را میخواهم که با آمدنت دلم را سپردم به چشمانت تا با طلوع چشمان زیبایت سرزمین دلم از نور برق چشمانت روشن شود تا در این روشنی به سوی تو پرواز کنم و بگویم خوشحالم از آمدنت
با آمدنت اینگونه شد راز زندگی ام ، اینگونه شد که تو شدی همراز زندگی ام و با تو ای همراز زندگی اینگونه آخرش شدی همه زندگی ام…. "

 

حالا میدانم که عاشقترینم و میدانم با تو چقدر زندگی زیباست…دوستت دارم همه زندگی من 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (45)

آسمونی ها
2 اردیبهشت 92 8:45
قربون آروین جونم برم که این همه حرف میزنه ...

مامانی پیتزاهای خوشگلی درست میکنی ها !!!!
البته ببخشید میگم جسارته. شما خودت بهتر میدونی ولی :
توی پیتزاهات از سوسیس و کالباس استفاده نکن. توش مرغ بریز. گوشت بریز. بادمجون بریز. سبزیجات. ذرت و ...


مرسی گلم . ممنون از راهنمایی قشنگت . البته من همیشه هرچی دستم بود میریختم ولی درست می گید سوسیس و کالباس و باید حذف کرد . می بوسمت دوست جونم
محبوبه مامان الینا
2 اردیبهشت 92 8:58
واااااااااااااای عزززززززززززیزم فدای تو پسر تپل مپل با این شیرین زبونیهات
آفرین گل پسر باهوش که همه چیزو زود یاد میگیری خیلی واسم جالب بود که گل پسری قاره ها رو بلده نسیم جونقضیه ماهی تو دیا و سینی هم جالب بود....
18ماهگیت مبارک آروین جیگرطلا


ممنون محبوبه جون .مرسی عزیزم نظر لطفته. مامانم هم خیلی حوصلش زیاده ، نه اینکه خودش معلم ابتدایی بودن خوب می دونه با بچه ها چه جور کار کنه . الینا جونو ببوسید
مامان مازیار
2 اردیبهشت 92 13:30
خدای من چه ناز
خیلی عکسهات خوشگله . واقعا که جالب بود دیدن یه دوست وبلاگی .خداییش دنیا خیلی کوچیکه. 18 ماهگیت مبارک 100000 ساله شی خوشگلم. واااای که چه شیرین زبون و نازی . چه لباس سنتیت هم بهت اومده . ماشالله ماشالله خیلی هم باهوش و دانایی . تو رو خدا بچه به این سن نیوتون و اسم قاره ها و ... مامان جونی حتمنی براش اسپند دود کن 1000 ماشالله نسبت به سنش خیلی می فهمه عاشق پوددال گفتنت شدم جوووونم . عااااااشقتم


مرسییی خاله جون مهربوووووووووووونم . من هم می بوسمتون هزارهزار تا
maman kasra
2 اردیبهشت 92 13:44
10000000000 lmashallah


_████ ____________
_____██████ ___________
____████████__________ ▌
___███____███_________ █
___██_______██__________▌
__███________█__________▌
__▌●█________█_________█
__███_______ █_________█
___██_______█________██
____________██_______██__▌
____█______██______███_ █
_____▌_____██_____████_█
__________███___█████_█_█
________███__██████__█_█
______███__████____██_█
_____███_█████_████_█
____████_██████_███_█__▌
___████_█ █__███ _█__██_▌
__█████_████_▌_█_███_▌
_█████_██___██___██_█
_█████_███████_███__█__██
_███_▌███___██____██_███
_███_▌█████___███__█__█
_████_▌▌___█__█_██████
__██████_████__▌_████
___█████_____████████
._=--███████████████ا
_=--=_-████████████
=--_=-_=-█████████



ممنون
مامان پرهام
2 اردیبهشت 92 15:07
وااااااااااااای که چقده قشنگییییییی
عاشق خودت و عکسهاتو حرفهاتو شیرین کاریهات شدم . مخصوصا اونجا که یه چیزو میگی و تکرار نداره .
مردم از خنده جیگرم عکسهای آتلیه ات محشره
بگردمت.هجدهمین ماهگردت مبارکها باشه . عصییییییییییییصم


ممنون عزیزم خدا نکنه . مرسی از اینهمه لطف و مهربونی
رها
2 اردیبهشت 92 17:07
سلام
÷سر باهوش و بامزه ای دارید خدا براتون ببخشه
خیلی اقاست
البته شما هم خیلی براش زحمت میکشید برای ÷سرتون وخانوادتون اینده درخشانی ارزو میکنم


سلام دوست عزیزم
نظر لطفتون .ممنون از محبتتون
مامان آرتین کوچولو
2 اردیبهشت 92 17:16
وای عزیزم چه پسر بامزه ای من خیلی از پسرای سبزه و با نمک خوشم میاد


ممنووووووووووووون عزییزم
مامان بهراد
2 اردیبهشت 92 21:57
سلام دوست خوبم منم اون روز از دیدن شما و اون وروجک نازت هم متعجب شدم هم خوشحال .....
عکس هاش فوق الهاده شد خانومی البته وروجکت خودش خوشگله عکس هاش هم خوشگل شد
18ماهگیت مبارک عشق خاله .....
و اینکه خاله اسم وروجک من بهراد
یه سوال دارم شما از کی کارت های آموزشی رو شروع کردین که الان آروین همه رو کامل یاد گرفته؟
بعد چه کارت ها کتاب هایی برای بهراد بخرم؟


سلام عزیزم .ممنون از اینهمه لطف و محبت . ببخش که دیر جواب دادم . حالتون چطوره . امیدوارم تعطیلات بهتون خوش گذشته باشه .اول اینکه آدرس وبتون رو گم کردم . اگه میشه برام سند کنید . آموزش به بچه ها رو از هر موقع شروع کنید خوبه فقط نباید اجبار تو کار باشه من از همین کارتهای بن بن بن شروع کردم حدود 1 سالش که بود این کارتها رو تو جعبه اسباب بازیهاش گذاشتم تا فقط لمسشون کنه کم کم از عکسهای ساده مثل آب - بابا - مامان و... شروع کردم احساس می کنم جهش و پیشرفت آروین به این خاطره که من خیلی مهیجانه تشویقش می کنم و از این بابت خیلی خیلی ذوق میکنه و هی تشویق میشه تا یه چیز درست بگه و تشویق بشه . البته نرم افزارهای اموزشی هم براش استفاده کردم بیشتر تلاشم اینه که زبان نگلیسیش تقویت بشه و براش مدام به اصرار خودش اقلا روزی چند بار و هر بار 10 تا 15 دقیقه برنامه های آموزشی زبان تو تلویزیون بصورت تصویر بزرگ و با صدای رسا می گذارم واقعا باید ببینیدش که چقدر کلمه یاد گرفته و خیلی از جملات رو درک می کنه مثلا بهش می گم please give me or take it , show me your hand و خیلی چیزهای دیگه کاملا می فهمه و یه مدت بگذره مطمئنم به راحتی تکرار می کنه
اگه خواستید برنامه های آموزشی رو بهتون بدم خوشحال میشم باهاتون بیشتر آشنا شم . بهراد جونو ببوسید .
مامان آیدا
3 اردیبهشت 92 12:15
به به چه پسر نازی چه خوشگل و خوش تیپ . با داشتن یه نی نی نازی مثل تو زندگی باید هم شیرین و خوشمزه باشه . الهییییی چه زبونی هم داری . هم خودت شرینی هم حرفهات . زنده باشی گلم .


مرسیییییییییییی عزیزم . روی ماهتون رو می بوسم .
مامان مهدی
3 اردیبهشت 92 15:10
سلام عزیزم خوبی خانمی
آروین جون خوبی ؟ چه عکسهای خوشگلی و چه ژستهای نازی گرفتی . عاشقت شدم با اون کلاه زیبات * ببینم بلدی گیتار بزنی ؟18 ماهگیت مبارک *صد سال بهاین سالها ************خوشخنده جونم همیشه بخندی و شاد باشی .


سلام دوستم .مرسی از نظرزیباتون . برتون بهترین لحظات رو آرزومندم.
مامان آروین
3 اردیبهشت 92 15:16
مبارکت باشه عزیزم . نوش جونت کپلم
ماشالله مثل دومادها شدی . چه دوماد جواهری بشی تو .الهی دامادشی الهی لبات همیشه و همیشه پر از خنده باشه . چشم نخوری عسلی ، چه شیرین زبون هم شدی ، کلی حال کردم با شیرین زبونیهای گوگولیت . مرحبا به مامان نسیم با حوصله و نازنین امیدوارم بزرگ شدی قدر این مامان نمونه رو بدونی .


واااااای ممنون عزیزم . کلی ذوق کردم . ایشالله که همینطور باشه . می بوسمتون دوست مهربونم
خاله رزا
3 اردیبهشت 92 15:31
مبارک باشه جیگر طلا

iهزار هزار ماشالله چقدر چیز بلد شدی . موش موشی خاله خیلی بلا و باهوشیا نازتو بخوووووورم جونی عشقی ملوس ملوسک چه جالب بود دوست وبلاگیتو دیدی . با مزه بود



مرسییییییییییییییی عزیزم . نظر لطفتون دوست جونم
خاله رزا
3 اردیبهشت 92 15:33
مامان بردیا
3 اردیبهشت 92 16:49
چه عکسای قشنگی، چه گل پسر زرنگ و با هوشی

خیییلی دوستت داریم عزیزم




ممنوووووووووووون خاله جونی . ما هم خیلیییییییییییییی عاشقتونیم . بردیا جونو ببوسید


مامان محمدرضا
3 اردیبهشت 92 17:00
سلام گل پسر قند عسل . ماشالا عکسهات یکی از یکی ناز تر و خوشگل تر .یه عالمه بوس واسه دوست خومل و قشنگم بوسسسسسسسس


مرسییییییییییییی عزیزم . محمد رضا رو ببوسید .
عمه ثمینا
3 اردیبهشت 92 22:17
ماه شدی جیگری.خوردنیه خوردنی شدی.


مرسییییییییییییی عمه جونم . دیر به دیر بهمون سر می زنی . بوس بوس . به همگی سلام برسون .
مامان محمد رضا
4 اردیبهشت 92 0:44



مرسیییییییی . کپلیمو ببوسید .
مامان آراد
4 اردیبهشت 92 0:45



مرسی عزیزم
ممان سوشیانت
4 اردیبهشت 92 2:52
اروین خاله چه ناز و بامزه شده خدا حفظش کنه زیر سایه شما و بابای مهربونش


مرسیییییییی خاله جون مهربونم . داداشیمو ببوسید
مامان آروین (مریم)
4 اردیبهشت 92 7:31
وااااای خدای من عکساش مثل همیشه محشرن ....... من که فدای تک تک عکسا شدم ........
عزیز دلم 18 ماهگیت مبارک باشه نفسم .
در عجبم از دنیای به ظاهر بزرگ اما کوچک .
آروین گلم خیلی بامزه شیرین زبونی میکنی و با کمک مامان جونت کلی حرفا رو یاد گرفتی ...... عزیزم همیشه قدردان مامان جونت باش که کلی با حوصله و وقت باهات کار میکنه تا در آینده ، آینده خوبی داشته باشی ........ آروین جان به جرات میتونم بگم از بین این همه وب ، فقط مامان شما رو دیدم که این همه با مهربانی و با حوصله باهات کار میکنه ...........
راستی نسیم جون ، موقعی که سرکار هستی آروین جون رو کجا میزاری ؟؟؟؟؟

مرسی ، مرسی ، مرسی و هزاران تشکر از اینهمه محبت و لطف و مهربونی.
موقعی که سر کار می رم آروینو پیش مامانم می گذارم .
. پسر گل و مهربونمو ببوس دوست عزیزم .
مامان آروین (مریم)
4 اردیبهشت 92 12:42
سلام عزیزم

چندتا سوال داشتم ، اگه لطف کنین راهنمائیم کنین ممنون میشم .

1-پسرم 1 سال و 5 ماه داره و هنوز حرف نمیزنه ..... تنها کلمه ای که میگه : نه ...... میگن بعضی بچه ها دیر به حرف میان . تا الان هم فقط براش اسباب بازی خریدم و خودش باهاشون بعضی موقع ها بازی میکنه ..... الان میخوام براش فلش کارت بخرم نمیدونم چی بخرم ، به نظر شما اول از کجا شروع کنم ..... امروز طبق سرچی که داشتم باما به نظرم خوب بود چون مرحله 1 تا 2 سال هم داشت ...... بن بن بن رو نوشته بود مناسب 2 تا 6 سال ......... تراشه های الماس رو هم خیلی توضیح نداده بود ......

2-به نظر شما آروین من که هنوز حرف نمیزنه ، میتونم باهاش کار کنم ؟

ممنونم ازتون .........




سلام دوست خوبم . ممنون از اینکه اینهمه بهمون لطف دارید .راستش عزیزم اصلا و به هیج وجه جای نگرانی نیست . چون درست می گید بچه ها با هم متفاوتند . تو حرف زدن و راه رفتن و حتی دندون در آوردن و....

اما قطعاصحبت کردن در حین بازی و جاهای دیگه با بچه هامون می تونه تاثیر گذار باشه . بچه ها خیلی دوست دارن موقع تماشای برنامه ها، موقع بازی کردن هاشون پیششون بشینیم حداقل چند دقیقه اول رو باهاشون باشیم و بعد بریم به کارهای خودمون برسیم . من حتی وقتی می خوام به آروین یه لیوان آب بدم و یا هر کار دیگه از حموم کردن گرفته تا صبحونه خوردن و خوابیدن تمام مراحل کار رو براش ریز به ریز توضیح میدم . مثلا وقتی می خوام دست و روشو بشورم میگم اول در دستشویی رو باز می کنیم بعد چی ؟ لامپ و روشن می کنیم . چرا ؟ چونکه بتونیم همه جا رو ببینیم . حالا اگه لامپ خاموش باشه ؟چی و همینطور .... باور کن هر بار همه اینها تکرار می شد واما حالا تمام اینها رو خودش میگه لاپ لوشن - دل با ( در باز )
خمیل دننو کو ؟ اونا

میسپاک کو ؟ اینا و...........

من چون هم باما رو دارم و هم بن بن بن . فکر کنم البته نظرمنه شاید درست نباشه آروین شکلهای بن بن بن و بشتر دوست داره ولی خوب باما خیلی کاملتر و جامع تره . از دستور العمل خود کارتها استفاده کنید نتیجه عالی می گیرید . خوشحال میشم اگه بتونم کمکمی ناچیز کرده باشم . پسر گل و دوست داشتنی مو ببوسید برای شما و عسلیم بهترین و شادترین لحظات وآرزو می کنم


مامان بهراد
4 اردیبهشت 92 18:08
سلام خانومی ممنون از توضیحاتت اینم آدرس وبلاگ بهراد :www.behraaaad.blogfa.com
اینم شماره ی من ************ خوشحال میشم باهاتون بیشتر آشنا شم خانومی
شایدم قسمت بشه بچه ها رو با هم ببریم بیرون


سلام دوست عزیزم . ممنون از لطفت . با کمال میل عزیییزم . بهراد عزیزو نازمو ببوسید .
مامان آروین
4 اردیبهشت 92 21:13
قربونت برم عزیز دلم عاشقتم عکسات خیییییلی قشنگه
18 ماهگیتم مبارکههههههه
عااااشقتم پسر شیطون و شیرین زبون مامانی اسپند یادت نره
از طرف من جیگر طلا خوشگل پسرو حسابی ببوسش
دوست دارم



ممنوووووووووووووووووون دوست جونم . شما هم آروین مهرو و نازنینمو ببوسید .
مرجان عابدی
4 اردیبهشت 92 23:33
وب سایت شمارودیدم و نظرم این هست ( خصوصی )


ممنون عزیزم . به دوستهای آملیم سلام زیادی برسونید . دنیا همونطور که گفتم خیلیییییییییییی کوچیکه .



الی مامی آراد
5 اردیبهشت 92 8:44
کیف کردم این عکسهای خوشگل رو دیدیم عشقم 18 ماهگیت مبارک


مرسی خاله جونم . بوس و هزار تا بوس
مامان آویسا
5 اردیبهشت 92 9:10
عاشقتم آروین تپلم


ما هم همینطور . دختر گلمو ببوسید .
خاله درسا جون
6 اردیبهشت 92 12:41
قربون این پسملی ناز و خوردنی و خوشمل و شیلین زبون و به قول مامانی مهربون دانا و خوش خلق
ماشاالله خوش لباس
ماشالله زکاوت
ماشالله ناز و ادات
ماشالله خوشملی و جیگری و دلبری
میبوسمت





وااااااااای چقد ذوقیدم . ماشالله و هزار ماشالله به شما که اینقدر قلب مهربون و چشمهای قشنگی دارید .
عمه فاطمه جون
6 اردیبهشت 92 12:45
سال خوبى داشته باشيد
آروین جون عيديها هم مباركت باشه
ببوس عروسك خوشگلم رو . ايشالله سالي خوب و خوش و خرم و پر از بركت و رزق وروزي داشته باشيد .



ممنووووون عزیزم . برای شماهم سالی مملو از شادی و مسرت و سلامتی رو آرزومندم .
عمه فاطمه جون
6 اردیبهشت 92 12:49
18 ماهگیت مبارک .
کیکتون هم اینجور که گفتید نیست ، قیافش هم خیلی خوبه نوش جونتون مرحبا به پسر باهوش و زرنگم
همه عکسهات خصوصا این اولی گیتار دستته عالی و قشنگن . من که عاشق همشوووووون شدم . خیلی تک و منحصر به فردی و خاصی عزیزم . امیدوارم همیشه در سلامت و خوشبختی زندگی کنی و سایه پدرو مادر ت بالای سرت باشه و همیشه از نعمتشون بهره ببری .



مرسی عمه جون مهربون . خودتون تک و بی نظیرید . ما هم براتون بهترین هارو می خوایم .روی ماهتون رو میبوسم .
مامان آروین (مریم)
8 اردیبهشت 92 10:28
زن شکوفه ایست که هنگام غنچه بودن دوست داشتنی.
موقع گل کردن عشق ورزیدنی. و در وقت پژمردن پرستیدنی ست!!
دوست خوبم پیشاپیش روزت مبارک ای گل زیبای خلقت.



ممنون عزیزم . همین طور برای شما که قلب به این مهربونی دارید . از نوشته های آدمها میشه رنگ قلباشون رو دید .می بوسمتون دوست عزیزم
مامان کسرا
8 اردیبهشت 92 10:49
عزیزم 18 ماهگیت مبارک . ای ول بابا خیلی باهوشیییییییییییییییییییییییییییی خیلی نازیییییییییییییییییییییییییییییییی
خیلی جیگریییییییییییییییییییییییییییی
خیلی بانمک و خوشملیییییییییییییییی
دوستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت داااااااااااااااارم


ممنون عزیزم . مرسی ازاینهمه محبت و مهربونی
ژاله مامان آیدا
8 اردیبهشت 92 14:06
هزار ماشااله آروین جون خیلی باهوش و زیباست . عکسهای آتله هم خیلی قشنگه می تونم بپرسم کدوم آنلیه رفتید؟

خیلی خوبه که شما روش آموزش رو بلدید آروین جون پسر خوش شانسیه که مامان مهربون و با حوصله ای مثل شما داره .

همیشه شاد و سلامت باشید


ممنون عزیییییییزم . مرسی از لطف و مهربونیت .شرمنده می کنید عزیزم . ماشالله خودتون استااادید . اتلیه مد تو شریعتی . روزتون هم مبارک مامان خانمی




مامان فاطمه
8 اردیبهشت 92 20:29
18 ماهگیت مبارک عزیزخاله . از چشم حسودااااااااااااااا دور بمونی هزارااااااااااااان زنده باشی
خدا مامان و بابای مثل گلت رو برات نگه داره
ماشالله هزار الله اکبر چه کنجکاو و باهوش.


ممنووووووووووووووون خاله جون مهربون و نازم
مامان مينا
9 اردیبهشت 92 16:39
به به اقاى خوشمل ماشالا خيلى نازى عكسات واقعا محشرن حرف زدنتم ادمو ديونه ميكنه افرين



ممنووووووووووووووووووووون خاله خوبم چشمهاتون زیبا و خوشمله و خوشمل می بینه .
خاله الیسا
10 اردیبهشت 92 22:55
عااااااااااااااااااااااااااااشقتم خوشگلم
خاله الیسا
10 اردیبهشت 92 22:55
عاااااااااااشقتم خوشگلم


مرسییییییی
خاله آمتیس
11 اردیبهشت 92 15:18
الللللهییییییییییییییی نازییییییییییییی
قربون ذهن قوی و تیزت



مرسییییییییییییییی
انسیه
5 خرداد 92 2:06
منم ازاون نرم افزارامیخوام اخه جای ماازاینا نیست اسمشون چیهنمیشه ازجایی دانلودکردیانمیشه مثلا به صورت ایمیل گرفتشون







سعی میکنم زیپش کنم تا حجمشو پایین بیارم و برات بفرستم
انسیه
5 خرداد 92 2:23
نسیم جون بعدخوندن این پست هنوزتوشوکم بابا توکه اخرشی دیگه ایول داریمنم بنبنبن رومقدماتیشوکارکردم ولی 1روهنوزیکم مقدماتی روتموم کردم گفتم 160تاکلمه میگه انگلیسی که اصلا بابابیااموزشم بده واجب شدشمارتوبدی بهم












عزیزم من نمی دونم شما کدون بن بن بن رو می گید ولی اونی که اروین داره 40 تایی و البته دامنه لغات اروین که خواستم داشته باشم فیلمشو گرفتم که حدودا 83 تا کلمه است . خواهش میکنم گلم . البته من برای آروین کتاب انگلیسی زیاد می خونم و سعی میکنم خونده هارو در عمل تکرارکنم و همین تکرار رمز یادگیریه



دوستم این میلمه skystar342@yahoo.com

انسیه
5 خرداد 92 2:25
منم توضیح میدم نه همیشه وبااین جزییات پسرمنم ماشالله خیلی باهوشه ومنم دوست دارم ازهوشش استفاده کنم الان یک 2ماهی میشه که بخاطرامتحانام وقت ندارم زیادباهاش کارکنم شماهم که دانشگاه میری چطورمیرسی به همه اینها


درسته . در حال حاضر که ما تعطیل شدیم . انشالله که شما هم امتحاناتتونو خوب میدید و حسابی بعدش وقت می کنید با گل پسری اوقات خوشی رو بگذرونید
انسیه
5 خرداد 92 2:27
من بااین کارهام هرکی میدیدم میگفت چه حوصله ای داره انسیه باباتوکه خدای حوصله ای خب نتیجشم دیدی دیگه درضمن من یه مامان 20سالم خوشمااطلاعاتت ازمن بیشتره تازه معلمم هستی خوش بحال اروین جونی
انسیه
5 خرداد 92 2:32
خب من مامان کوچولوم هنوز20سالمه اندازه مامان نسیم اروین جونی که اطلاعات ندارم تازه نسیم جون معلم هم هست


خواهش میکنم عزیزم والله منم هرچی دارم از مامانمه چون ایشون 30 سال معلم مقطع ابتدایی بودن و البته معللمی نمو نه . خوشحال میشم اگه بتونم کاری کرده باشم عزیییییییییزم
انسیه
5 خرداد 92 2:34
نسیم جون تصمیم داری قبل ازمدرسه خوندن ونوشتنویادش بدی اون وقت مدرسه چی منم اینطوردوست دارم که قبل ازمدرسه یادش بدم ولی خب مدرسه چی بن بن بن روبخشی که مربوط به نوشتن روهم انجام میدی واسه اروین یانه فقط اسم کارتها


دوست خوبم من تصمیم ندارم قبل از مدرسه خوندنو یادش بدم چون مطمئنا اگه چیزهایی که باید تو مدرسه یاد بگیره خصوصا سال اول ،بی حوصله و بی توجه میشه در حین آموزش سر کلاس
ولی به نظرم کارتهای بن بن بن و یا با ما چون فقط اشاره به یه سری کلمات می کنه در واقع زهنشون از خردسالی با شکل بعضی حروف آشنا میشه که این خودش انگیزه برای یادگیری در دوره ابتداییه و فکر میکنم نتیجه اش خوب باشه . البته من بیشتر توانمو دارم رو آموزش زبان انگلیسی براش می گذارم چون سیستم آموزش و پرورش ما تو این زمینه خیلی کم برنامه ریزی کرده
خلاصه اینکه بچه ها هرچه بیشتر یاد بگیرند ذهنشون شکوفا تر و نسبت به محیط اطرافشون دقیق تر و حساس تر می شند .
انسیه
5 خرداد 92 2:36
من میخوام یه عالمه ازمامان اروین اطلاعات بگیرم اگه دوست داشته باشهوبراش زحمت نباشه




ممنووووووووووووووون عزیزم از لطفت

خواهش میکنم در خدمتم عزییییییییییییزم


مامان رادین
5 خرداد 92 15:09
خیلی زیبا بود عزیزم. همیشه شاد باشید.ز


ممنووووووون عزیزم شما هم همینطور . رادین جونو ببوسید